Versie van 01.02.2024

I. Definities

Verkoper
De online winkel „ADEKO.Kids” wordt beheerd door ADEKO KOCUR Spółka Komandytowa met hoofdkantoor in Ruda Śląska, ul. Planty Kowalskiego 5, Ruda Śląska 41-709, ingeschreven in het handelsregister van de Nationale Gerechtelijke Registratie door de Rechtbank in Gliwice, Kamer X van het Economisch Handelsregister onder nummer KRS: 0000764262, NIP: 6412545858, REGON: 38223826300000,

Telefoon: 533 824 401
E-mail: biuro@adeko.kids
Website: https://adekokids.nl

Klant
Een klant is elke natuurlijke persoon met ten minste beperkte handelingsbekwaamheid en die de leeftijd van 18 jaar heeft bereikt, evenals een rechtspersoon of organisatorische eenheid met juridische bekwaamheid en handelingsbekwaamheid, die de website van de online winkel heeft bezocht en zich daarop heeft geregistreerd.

Consument
Een consument is een natuurlijke persoon die een rechtshandeling met een ondernemer verricht die niet direct verband houdt met haar beroeps- of bedrijfsactiviteiten. Op basis van de volgende voorschriften, vanwege de toepassing van consumentenvoorschriften op deze natuurlijke personen, wordt in deze Voorwaarden onder 'Consument' ook verstaan (en worden de relevante bepalingen van de Voorwaarden dienovereenkomstig toegepast op) een natuurlijke persoon die een overeenkomst sluit die direct verband houdt met haar bedrijfsactiviteiten, wanneer uit de inhoud van deze overeenkomst blijkt dat deze geen beroepsmatige aard heeft, met name gezien het voorwerp van haar bedrijfsactiviteiten, zoals openbaar gemaakt op basis van de Wet op de Centrale Registratie en Informatie over Bedrijfsactiviteiten:

Art. 3855, 5564, 5565, 5765 van het Burgerlijk Wetboek, Art. 7aa van de Wet op de consumentenrechten

Registratie
Het invullen door de klant van het registratieformulier op de website, door het verstrekken van de vereiste persoonsgegevens en het door de klant vastgestelde: login (e-mailadres) en wachtwoord (een door de klant bepaalde reeks van minimaal 6 tekens).

Product
Producten die door de verkoper te koop worden aangeboden in de online winkel. Foto's van producten kunnen enigszins afwijken van het werkelijke uiterlijk van de producten in de winkel.

Levering
Het verzamelen van producten volgens de bestelling en het bezorgen door de verkoper aan de klant op het door hem opgegeven adres binnen het bedieningsgebied van de winkel. Levering kan worden uitgevoerd door een externe koeriersdienst. Externe koeriers en de leveringskosten zijn zichtbaar op de website. De verkoper biedt ook afhaling op locatie aan. De klant kiest de leveringsmethode.

Prijs
De prijs moet worden begrepen als de brutoprijs van het product, samen met informatie over het product, exclusief de verzendkosten. De prijzen van de producten in de winkel zijn uitgedrukt in Poolse złoty en zijn inclusief BTW.

De prijs die in de winkel wordt aangegeven, is bindend en kan niet worden onderhandeld. De verkoper behoudt zich het recht voor om de prijs te wijzigen of de uitvoering van de bestelling te weigeren in geval van een duidelijke fout.

Beheerder
De beheerder van de persoonlijke gegevens van de klant die tijdens de aankoop zonder registratie zijn verstrekt, evenals op het registratieformulier, is ADEKO KOCUR Spółka Komandytowa, gevestigd in Ruda Śląska, ul. Planty Kowalskiego 5, Ruda Śląska 41-709 KRS: 0000764262.

Bestelling
Een set producten geselecteerd door de klant in elektronische vorm via de website https://adekokids.nl die wordt uitgevoerd volgens deze Voorwaarden.

Verzendkosten
De vergoeding - begrepen als de totale kosten van de bezorgdienst van het product aan de klant op het door hem opgegeven adres, volgens de bestelling.

Werkgebied van de winkel
Dit is het gebied waar de levering van producten plaatsvindt in overeenstemming met deze Voorwaarden, namelijk Polen en de lidstaten van de Europese Unie.

II. Registratie en aankopen doen

Registratie/Aankoop zonder registratie

  1. Aankopen via de online winkel zijn mogelijk na het aanmaken van een account (vereist de juiste invulling van het registratieformulier door de besteller, met name het verstrekken van persoonlijke gegevens, e-mailadres – dat tegelijkertijd de login is – en het door de klant instellen van een wachtwoord, telefoonnummer en adresgegevens voor de verzending van de goederen), of zonder het aanmaken van een account na het verstrekken van alle gegevens die nodig zijn voor het verwerken van de bestelling. Daarnaast wordt de klant, ongeacht de keuze van aankoop na registratie of zonder registratie, gevraagd om kennis te nemen van en akkoord te gaan met deze voorwaarden.

    Let op! De klant verklaart akkoord te gaan met de verwerking van persoonsgegevens door het selecteren van het selectievakje bij de verklaring met de tekst:

    "Hierbij verklaar ik dat ik kennis heb genomen van en akkoord ga met de Voorwaarden van de online winkel 'ADEKO.Kids' en dat ik akkoord ga met het gebruik en de verwerking van mijn persoonlijke gegevens die in het registratieformulier zijn opgenomen, voor de uitvoering van overeenkomsten door de Beheerder in overeenstemming met de Wet op de bescherming van persoonsgegevens van 10 mei 2018 (Dz. U. van 2018, nr. 1000), alsmede de Verordening van het Europees Parlement en de Raad (EU) 2016/679 van 27 april 2016 betreffende de bescherming van natuurlijke personen in verband met de verwerking van persoonsgegevens en betreffende het vrije verkeer van die gegevens en tot intrekking van Richtlijn 95/46/EG (algemene verordening gegevensbescherming) (PB L 119, p. 1) – hierna AVG en de relevante wettelijke bepalingen die de bescherming van persoonsgegevens regelen."

  2. Het niet accepteren van toestemming voor gegevensverwerking in verband met de uitvoering van de dienst maakt de uitvoering van de bestelling onmogelijk.
  3. Registratie gebeurt eenmalig, en voor elke volgende bestelling hoeft de klant alleen zijn login en wachtwoord in te voeren.
  4. Bovendien kan de klant toestemming geven om commerciële informatie en aanbiedingen en promoties te ontvangen door het selecteren van het selectievakje bij de verklaring met de tekst:

    „Door mij in te schrijven voor de nieuwsbrief ga ik akkoord met het gebruik en de verwerking van mijn persoonlijke gegevens die in het registratieformulier zijn opgenomen voor reclamedoeleinden.”

  5. De login en het wachtwoord zijn vertrouwelijk. De klant die gebruikmaakt van de login en het wachtwoord is verplicht zijn gegevens bij te werken in geval van wijzigingen. De klant is verantwoordelijk voor het niet bijwerken of het onthullen van zijn gegevens aan derden.
  6. Bedrijven die een btw-factuur willen ontvangen, vullen bovendien de velden in die nodig zijn voor het uitgeven van de btw-factuur.

Systeemvereisten

  1. Om gebruik te kunnen maken van de online winkel, moet de klant beschikken over een computer met de volgende specificaties:
    • internetverbinding met een minimale snelheid van 128 kb/s;
    • internetbrowser;
    • ingeschakelde ondersteuning voor JavaScript, frames en CSS-stijlen;
    • scherm met een minimale resolutie van 1024x768;
    • actieve e-mailaccount.

Bestellen

  1. Bestellingen kunnen 24 uur per dag, het hele jaar door worden geplaatst.
  2. Het bekijken en selecteren van producten in de winkel vereist geen registratie of inloggen in het systeem. Na het selecteren van de producten die beschikbaar zijn in de online winkel, plaatst de klant deze in het virtuele winkelmandje. Gedurende het hele aankoopproces kan de klant de inhoud van zijn winkelmand bekijken en wijzigen. Ook kan hij voortdurend de waarde van de aankopen en de verzendkosten controleren. Na het nemen van de beslissing om te kopen, wordt de klant gevraagd de wens om een bestelling te plaatsen te bevestigen.
  3. Voor de aankoop moet de klant de productbeschrijving doornemen.
  4. Na succesvolle afronding van het aankoopproces ontvangt de klant een bevestigingsmail van de geplaatste bestelling.
  5. Het aanbieden van producten in de online winkel is een uitnodiging om offertes in te dienen. Het plaatsen van een bestelling vormt een aanbod in de zin van het Burgerlijk Wetboek, gedaan door de klant aan de verkoper. Na het plaatsen van de bestelling begint de verkoper onmiddellijk met de uitvoering ervan. De verkoper bevestigt aan de klant de ontvangst van de bestelling en het begin van de uitvoering ervan in de vorm van een e-mail naar het e-mailadres van de klant dat is opgegeven in het registratieformulier.
  6. De koopovereenkomst komt tot stand op het moment dat de verkoper de betaling van de prijs heeft ontvangen en de verkoper de aanvaarding van de bestelling ter uitvoering bevestigt. De verkoper behoudt zich het recht voor om de klantgegevens verder te verifiëren, bijvoorbeeld door telefonisch contact op te nemen.
  7. De verkoper behoudt zich het recht voor om de uitvoering van de bestelling te weigeren in de volgende gevallen:
    • de bestelling is geplaatst op een onjuist ingevuld formulier;
    • na een mislukte poging om de bestelling te bevestigen;
    • de bestelling is in strijd met deze Voorwaarden geplaatst.
    • er zijn omstandigheden opgetreden buiten de macht van de verkoper die niet konden worden voorzien.
  8. De klant wordt per e-mail geïnformeerd over de weigering om de bestelling uit te voeren.

III. Uitvoering van bestellingen

Levering

  1. Het door de klant bestelde product wordt door de verkoper bezorgd op het door de klant opgegeven adres binnen het werkgebied van de winkel. De leveringskosten zijn opgenomen in het totale bedrag van de bestelling dat naar de klant wordt gestuurd in de bevestigingsmail van de bestelling. Bestellingen worden uitgevoerd van maandag tot vrijdag, in principe binnen 1-14 werkdagen na het plaatsen van de bestelling. Deze termijn kan worden verlengd, waarover de klant wordt geïnformeerd in een aparte e-mail. De verkoper voert geen bestellingen uit op wettelijke feestdagen volgens de geldende voorschriften. De verkoper behoudt zich het recht voor om extra, andere dagen aan te wijzen waarop geen bestellingen worden uitgevoerd.
  2. Indien nodig kan de klant rechtstreeks contact opnemen met de verkoper via e-mail of telefonisch.
  3. De klant ontvangt de bestelde producten samen met het verkoopdocument: een kassabon of een btw-factuur, indien de klant daarom heeft verzocht bij het plaatsen van de bestelling en de benodigde gegevens heeft verstrekt voor het uitgeven ervan. Het verkoopdocument vormt een schriftelijke bevestiging van de inhoud van de geplaatste bestelling.
  4. De verkoper draagt het eigendom van het product over aan de klant op het moment van betaling van de prijs voor het product, vermeerderd met de leveringskosten in overeenstemming met de bepalingen van deze Voorwaarden.
  5. Gegevens met betrekking tot de verkooptransactie via de online winkel worden verzameld en bewaard door het IT-systeem van de verkoper gedurende ten minste 2 jaar vanaf de datum van de transactie.
  6. Indien het niet mogelijk is om de bestelling uit te voeren, bijvoorbeeld vanwege onvoldoende voorraad van het bestelde product of omdat het bestelde product tijdelijk niet beschikbaar is, neemt de verkoper contact op met de besteller voordat de bestelling wordt bevestigd om verdere voorwaarden voor de uitvoering van de bestelling te bespreken.
  7. Indien de verschillen aanzienlijk zijn, neemt een medewerker van de verkoper contact op met de klant om de voorwaarden van de overeenkomst vast te stellen. Indien de klant geen toestemming geeft, vervalt de overeenkomst.
  8. Aanbiedingen uit de uitverkoop en promotionele aanbiedingen zijn beschikbaar zolang de voorraad strekt. Door de beperkte beschikbaarheid van producten in de bovengenoemde aanbiedingen, kunnen bestellingen die worden geplaatst nadat de voorraad is uitgeput, niet worden uitgevoerd. De klant wordt hiervan telefonisch of per e-mail op de hoogte gesteld door een medewerker van de verkoper.
  9. De klant verbindt zich ertoe het product in ontvangst te nemen en het totale bedrag van de bestelde producten, inclusief de leveringsdienst van de verkoper (het totale bedrag in de bevestiging van de bestelling), te betalen.

Werkgebied

  1. De online winkel levert producten alleen binnen het werkgebied van de winkel, namelijk op het grondgebied van de Republiek Polen en de lidstaten van de Europese Unie.

Verzendkosten en betalingsvoorwaarden

  1. De verzendkosten zijn afhankelijk van het formaat van de bestelling en worden weergegeven op de website en in het overzicht van de bestelling.
  2. De verkoper accepteert de volgende betaalmethoden:
    • traditionele overschrijving;
    • snelle overschrijving;
    • creditcard;
    • via: imoje, ApplePay, PayPal, GooglePay;
  3. De klant kiest de leveringsmethode en betalingswijze in het bestelformulier.
  4. Betaling via snelle overschrijving, creditcard en via betalingsservices vindt plaats volgens de regels die zijn vastgesteld in de algemene voorwaarden van de aanbieders van deze diensten.

Herroepingsrecht

  1. Een klant die een aankoop doet als consument, heeft het recht om binnen 14 dagen na levering van het bestelde product zonder opgaaf van redenen en zonder kosten, behalve de directe kosten van het retourneren van het product, de overeenkomst op afstand te herroepen door een schriftelijke verklaring aan de verkoper te doen toekomen.
  2. Het geretourneerde product mag niet gebruikt zijn. Met gebruiken bedoelen we het monteren van het bed.
  3. De verklaring kan elektronisch worden ingediend via een formulier, waarvan een model is bijgevoegd aan deze Voorwaarden, door het te verzenden per e-mail naar het adres van de winkel of door een schriftelijke verklaring per post naar het adres van de winkel te sturen.
  4. Om de herroepingstermijn te respecteren, volstaat het om de verklaring te verzenden voordat de termijn van 14 dagen na levering van het product is verstreken.
  5. De winkel stuurt de klant onverwijld een bevestiging van ontvangst van de herroepingsverklaring, per e-mail waarmee deze kan worden gedownload en bewaard.
  6. Het geretourneerde product moet zich in ongewijzigde staat bevinden, tenzij een wijziging noodzakelijk was binnen de grenzen van normaal gebruik. De klant moet het product retourneren in dezelfde kwantitatieve en kwalitatieve samenstelling als waarin hij het heeft ontvangen, behoudens de vorige zin. Hij moet met name alle onderdelen, accessoires, instructies, gebruiksvoorwaarden en andere documenten die hij bij het product heeft ontvangen, bijvoegen.
  7. Het geretourneerde product moet worden verzonden naar het hoofdkantoor van de winkel.
  8. Het geretourneerde product moet goed worden verpakt en beveiligd.
  9. Bij de zending moet de verklaring zoals vermeld in punt 2 worden bijgevoegd, evenals een kopie van het aankoopbewijs.
  10. De klant is aansprakelijk voor de waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het gebruik ervan op een manier die verder gaat dan noodzakelijk is om de aard, kenmerken en werking van de goederen vast te stellen.
  11. De winkel stort de betaling onverwijld terug, uiterlijk binnen 14 dagen na ontvangst van de goederen.
  12. De terugbetaling gebeurt met hetzelfde betaalmiddel als waarmee de klant heeft betaald, tenzij de klant uitdrukkelijk instemt met een andere terugbetalingsmethode. Als de klant een andere leveringsmethode kiest dan de goedkoopste standaard leveringsmethode die door de winkel wordt aangeboden, is de winkel niet verplicht de extra kosten die de klant heeft gemaakt, terug te betalen.
  13. Als de klant een herroepingsverklaring indient voordat de winkel zijn aanbod heeft aanvaard, vervalt het aanbod.
  14. Het herroepingsrecht geldt niet voor de klant met betrekking tot overeenkomsten betreffende producten met een korte houdbaarheid, overeenkomsten waarvan het onderwerp wordt geleverd in een verzegelde verpakking, die om gezondheids- of hygiënische redenen niet kan worden geretourneerd nadat de verpakking is geopend, en andere zoals vermeld in de toepasselijke wettelijke voorschriften.

Herroeping van de overeenkomst kan worden gedaan volgens het onderstaande model, dat kan worden gedownload van de website van de winkel:

Herroepingsformulier:

Ik verklaar dat ik de koopovereenkomst van ...................

bestelnummer ....................................

gesloten via het online verkoopsysteem

tussen

ADEKO KOCUR Spółka Komandytowa met hoofdkantoor in Ruda Śląska, ul. Planty Kowalskiego 5, Ruda Śląska 41-709 KRS: 0000764262,

en

Naam: ................................................

Adres: ................................................................</p >

Postcode: ...................................................................

Plaats: .....................................................

Naam van het product: ...................................................

E-mailadres: .....................................................

Telefoonnummer: ........................................................

Gelieve het verschuldigde bedrag voor het geretourneerde product over te maken naar het onderstaande bankrekeningnummer:





................................................

datum en handtekening van de persoon die de verklaring aflegt

IV. Garantie

  1. De basisrechten en -plichten van de winkel en de consument worden geregeld door de Wet op consumentenrechten van 30 mei 2014 (Dz.U.2023.2759 t.j. van 22.12.2023). Klanten hebben het recht om een klacht in te dienen over een product dat in de winkel is gekocht, indien het fysieke of juridische gebreken vertoont.
  2. Indien er twijfels bestaan over de eigenschappen van het product, vooral als die niet worden vermeld in de informatie in het aanbod van de winkel, moet de klant voordat hij een bestelling plaatst contact opnemen met de winkel via een van de contactkanalen die in de Voorwaarden zijn vermeld. De winkel is niet verantwoordelijk voor verklaringen over producteigenschappen die hij niet kende op het moment van levering van het product.
  3. Als het product niet overeenkomt met de overeenkomst, kan de consument om reparatie of vervanging verzoeken.
    • De winkel kan het product vervangen als de klant om reparatie verzoekt, of de winkel kan het product repareren als de klant om vervanging verzoekt, als het onmogelijk is om het product in overeenstemming te brengen met de overeenkomst op de door de klant gekozen manier of als dat buitensporige kosten voor de winkel met zich meebrengt. Als reparatie en vervanging onmogelijk zijn of buitensporige kosten voor de winkel met zich meebrengen, kan hij weigeren het product in overeenstemming te brengen met de overeenkomst.
    • Bij de beoordeling van buitensporige kosten voor de winkel worden alle omstandigheden van de zaak in overweging genomen, met name het belang van de afwijking van de overeenkomst, de waarde van het product dat in overeenstemming is met de overeenkomst en de buitensporige ongemakken voor de klant als gevolg van de wijziging van de manier waarop het product in overeenstemming wordt gebracht met de overeenkomst.
    • De winkel repareert of vervangt het product binnen een redelijke termijn nadat de winkel door de klant op de hoogte is gebracht van de afwijking van de overeenkomst, zonder buitensporige ongemakken voor de klant, rekening houdend met de specificiteit van het product en het doel waarvoor de klant het heeft gekocht. De kosten van reparatie of vervanging, met name de kosten van post-, transport-, arbeids- en materiaalkosten, worden gedragen door de winkel.
    • De klant stelt de winkel het product ter beschikking dat moet worden gerepareerd of vervangen. De ondernemer haalt het product op eigen kosten bij de consument op.
    • Als het product is gemonteerd voordat de afwijking van de overeenkomst werd ontdekt, demonteert de winkel het product en monteert het opnieuw na reparatie of vervanging, of laat hij deze handelingen op eigen kosten uitvoeren.
    • De klant is niet verplicht te betalen voor het normale gebruik van het product dat vervolgens is vervangen.
  4. Als het product niet overeenkomt met de overeenkomst, kan de klant een verklaring indienen om de prijs te verlagen of de overeenkomst te herroepen, wanneer (en onder de voorwaarden):
    • De winkel heeft geweigerd het product in overeenstemming te brengen met de overeenkomst;
    • De winkel heeft het product niet in overeenstemming gebracht met de overeenkomst;
    • De afwijking van het product van de overeenkomst blijft bestaan, ondanks de pogingen van de winkel om het product in overeenstemming te brengen met de overeenkomst;
    • De afwijking van het product van de overeenkomst is zo ernstig dat het de verlaging van de prijs of herroeping van de overeenkomst rechtvaardigt zonder dat eerst gebruik wordt gemaakt van de in lid 3 beschreven beschermingsmaatregelen;
    • Uit de verklaring van de winkel of de omstandigheden blijkt duidelijk dat hij het product niet in overeenstemming zal brengen met de overeenkomst binnen een redelijke termijn of zonder buitensporige ongemakken voor de klant;
    • De verlaagde prijs moet in dezelfde verhouding staan tot de prijs die uit de overeenkomst voortvloeit als de waarde van het niet-overeenkomende product staat tot de waarde van het overeenkomende product;
    • De winkel betaalt de klant onverwijld de verschuldigde bedragen terug als gevolg van het uitoefenen van het recht op prijsverlaging, uiterlijk binnen 14 dagen na ontvangst van de verklaring van de consument over de prijsverlaging;
    • De klant kan de overeenkomst niet herroepen als de afwijking van het product van de overeenkomst onbeduidend is. Het wordt verondersteld dat de afwijking van het product van de overeenkomst beduidend is.
    • Als de afwijking van de overeenkomst alleen betrekking heeft op bepaalde producten die zijn geleverd op basis van de overeenkomst, kan de klant de overeenkomst alleen herroepen met betrekking tot deze producten, evenals met betrekking tot andere producten die door de consument zijn aangeschaft samen met de niet-overeenkomende producten, als het niet redelijk is om te verwachten dat de consument alleen de overeenkomende producten houdt.
    • In geval van herroeping van de overeenkomst stuurt de klant het product onverwijld terug naar de winkel op kosten van de winkel. De winkel betaalt de klant de prijs terug, uiterlijk binnen 14 dagen na ontvangst van het product of het bewijs van retourzending.
    • De winkel betaalt de prijs terug met hetzelfde betaalmiddel als de klant heeft gebruikt, tenzij de klant uitdrukkelijk instemt met een andere terugbetalingsmethode zonder extra kosten voor hem.
    • Als er een gebrek aan het product wordt vastgesteld, kan de ondernemer die de aankoop doet voor zakelijke doeleinden, maar niet voor beroepsdoeleinden, gebruikmaken van de rechten die voortvloeien uit de garantie voor gebreken. Om een klacht in te dienen, moet de ondernemer onmiddellijk contact opnemen met de winkel via de beschikbare communicatiekanalen en gedetailleerde informatie verstrekken over het gebrek aan het product en verzoeken om vervanging van het product door een gebreksvrij product. De winkel verbindt zich ertoe de klacht binnen 14 dagen na indiening te behandelen. In geval van een gegronde klacht neemt de winkel de nodige maatregelen om het gebrek te herstellen, het product te vervangen door een gebreksvrij product of een deel of het gehele betaalde bedrag terug te storten.
  5. Om gebruik te maken van de rechten uit de garantie moet het product worden verzonden naar het adres van de winkel zoals vermeld in de Voorwaarden. De klant kan de betaling van de prijs opschorten totdat de winkel de verplichtingen uit hoofde van de garantie heeft nagekomen.
  6. Het product moet worden verzonden, verpakt en beveiligd tegen eventuele schade tijdens transport, samen met alle elementen die bij de aankoop zijn ontvangen, zoals instructies, enz.
  7. De winkel is aansprakelijk voor afwijkingen van het product ten opzichte van de overeenkomst die aanwezig waren op het moment van levering en die binnen twee jaar na dat moment aan het licht kwamen, tenzij de door de winkel, zijn rechtsvoorgangers of personen die in hun naam handelen bepaalde gebruikstermijn van het product langer is. Het wordt verondersteld dat de afwijking van het product ten opzichte van de overeenkomst, die aan het licht kwam vóór het verstrijken van twee jaar na de levering van het product, bestond op het moment van levering, tenzij anders wordt bewezen of deze veronderstelling onverenigbaar is met de specificiteit van het product of de aard van de afwijking van het product ten opzichte van de overeenkomst.

V. Klacht

  1. Een klacht kan elektronisch worden ingediend door een e-mail te sturen of schriftelijk in traditionele briefvorm.
  2. De winkel behandelt de klacht binnen 14 dagen na de effectieve indiening van de klacht.
  3. Klacht is niet mogelijk in het geval van:
    • mechanische schade van externe oorsprong, waaronder die als gevolg van onjuist gebruik,
    • zelfstandige reparaties of wijzigingen in strijd met de aanbevelingen van de fabrikant. Het antwoord op de klacht wordt verzonden naar het e-mailadres dat bij de aankoop is opgegeven. In geval van wijziging van het e-mailadres moet deze informatie aan de winkel worden doorgegeven om het klachtenproces te versnellen.

VI. Garantie

  1. Producten die door de winkel worden verkocht, kunnen worden gedekt door een garantie die door de fabrikant of distributeur van het product wordt verleend.
  2. Als er op het product een garantie van de fabrikant of distributeur is, is informatie over het bestaan en de inhoud van de garantie voor het betreffende product te vinden op de website van de winkel.

VII. Aansprakelijkheid van de verkoper

  1. De verkoper is niet aansprakelijk voor niet-nakoming of gebrekkige nakoming van de overeenkomst als gevolg van overmacht of het handelen van administratieve autoriteiten.
  2. Met inachtneming van de beperkingen die voortvloeien uit algemeen toepasselijke wettelijke voorschriften, is de verkoper niet aansprakelijk voor schade die is ontstaan door computer- of communicatiefouten, zoals: onmogelijkheid om de winkelwebsite door de klant te gebruiken, fouten bij het weergeven van informatie op de website, ontbrekende onderdelen van de beschrijving of informatie over producten, verbindingsstoornissen, defecten, gebrekkige werking, vertraging van bewerkingen of verzending, computervirussen, systeemstoringen. De verkoper is met name niet aansprakelijk voor schade veroorzaakt door technische storingen van e-mail als gevolg van toedoen van telecomoperators of technische fouten aan de zijde van de klant.
  3. De verkoper is niet aansprakelijk voor alle gevolgen van niet-nakoming van deze Voorwaarden: het registratieproces of de aankoop zonder registratie, met inbegrip van het verstrekken van onjuiste of foutieve gegevens, en het plaatsen van een bestelling in strijd met de voorwaarden.

VIII. Slotbepalingen

  1. Deze Voorwaarden regelen alle voorwaarden voor het doen van aankopen via de online winkel ADEKO.Kids. Voor alle zaken die niet in deze Voorwaarden zijn geregeld, gelden de bepalingen van het Burgerlijk Wetboek, de Wet van 18 juli 2002 betreffende de verlening van diensten langs elektronische weg (geconsolideerde tekst, Dz. U. van 2013, nr. 1422, zoals gewijzigd), en andere wetten, en voor consumenten ook de Wet van 30 mei 2014 op de consumentenrechten (Dz. U. 2014 nr. 827).
  2. Wijzigingen van de Voorwaarden vereisen een voorafgaande aankondiging op de website van de winkel. De Voorwaarden treden in werking op 01.03.2024.